La Flama del Canigó encén fogueres i il·lusions a Lleida

dijous, 25 de juny del 2026

 

La nit més curta de l’any ha tornat a encendre Lleida. I també una de les més caloroses. Però ni la calor va poder aturar una ciutat que, un any més, es va reunir al voltant del foc, la música i la tradició.  

La protagonista indiscutible va ser la Flama del Canigó, símbol viu de germanor i continuïtat entre els Països Catalans, que un any més ha recorregut pobles i ciutats per encendre les fogueres de Sant Joan. Enguany va arribar a Lleida cap a les 20 h, rebuda a la Paeria per una àmplia representació del consistori, després de fer camí en bicicleta des de Balaguer, mantenint viu l’esperit de relleu i comunitat que defineix aquesta tradició.

Durant l’acte institucional es va llegir el manifest d’enguany, una crida a construir una societat més inclusiva, capaç d’incorporar els nouvinguts a les nostres festes, llengua i cultura, i també un record a figures universals com Antoni Gaudí.

Però la Flama no només encén fogueres. Encén vincles, memòria i identitat. I ahir també va encendre els carrers i barris de Lleida, on centenars de persones van viure una revetlla plena de música, festa i complicitat.

Perquè hi ha tradicions que no només es mantenen: es comparteixen, es renoven i ens recorden qui som.
Visca la Flama. Visca Sant Joan. 


 

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada